12. marts 2013

Hotel oplevelser i Filippinerne

Hotellerne på min vej rundt i Filippinerne

Første overnatning på rejsen var i Filippinernes hovedstad Manila.
Her boede vi på hotellet Berjaya Manila

 Her boede vi 3 personer. De tilbød om vi ville have en ekstra seng ind.
Det afslog vi, da vi sangtens mente at vi kunne være i disse senge. 
Værelset var pænt og rent og vi følte os dejligt tilpas i dette værelse. 


Efter at have udforsket byen var det dejligt at komme tilbage til hotellet og hoppe i deres pool. 

Det var en fed oplevelse at bade på 5 sal uden vinduer, så byens stemning strømmede op til os og man kunne rigtig nyde den anderledes oplevelse. 


 Her blev der serveret en dejlig morgenmad, som var med i prisen. 
Udvalget i buffeten var god og servicen var i top. 

Generelt var dette hotel en god oplevelse. Personalet var glade, smilende og meget hjælpsomme. Vi havde kun en overnatning før vi skulle videre, Men jeg følte det ikke på nogen måde, som om at jeg blot var en kunde som skulle ind og ud igen. 

Dette hotel ville jeg med glæde anbefale til andre som har brug for et hotel i Manila. 

Turen gik videre fra Manila til øen Boracay i en lille flyver.

Flyveturen var lidt af en oplevelse, da jeg ALDRIG har fløjet med en så lille flyver. Men turen gik fint og vi kom godt videre på turen. 

På Boracay boede vi på hotellet Casa Pilar
 Dette er indgangen til hotellet. Til venstre er receptionen og til højre er den tilhørende restaurant. Ned ad stien ligger alle værelserne der tilhøre hotellet. 
Hvis man vender sig om og taget er billede den anden ved ser der ca. sådan her ud. 
SUPER lækker placering, helt ud til standen i den ene ende af White Beach (Station 3)

Værelserne på dette hotel variere efter min opfattelse MEGET alt efter hvor du bliver placeret på hotellet. 
Jeg er sikker på at vi ikke fik det bedste værelse på hotellet. Det hele var meget slidt og generelt ikke serlig rent og pænt. 



 På "overfladen" ser det hele okay ud, men standarten på dette hotel er efter min mening meget lav. Vi havde dårlige senge, hvor man lå på "bunden". Der var mug på vægene og badeværelset var under alt kritik.


Det hele var slidt og lignede noget som ikke kunne gøres rigtig rent. 

Restauranten på hotellet er som udgangspunkt billig. 
(Men potionerne er heller ikke de største)
De var enormt dårlige til at komme med maden samtidig. Ofte var nogle ved bordet helt færdige med at spise før den sidste fik sin mad osv. (Vi var dog også 9 mennesker)  
Maden var som oftest god og menukortet var efter min mening varieret og jeg havde ingen problemer med at finde noget godt. 

Generelt vil jeg sige om dette hotel: 
Beliggenheden er FANTASTISK, der er fed og ro selv om det ligger tæt på bare mm. Men værelsestypen som jeg boede på vil jeg bestemt ikke anbefale til andre. Jo hvis man udelukkende leder efter et sted med god beliggenhed med tag over hovedet.  

Jeg vil super gerne tilbage til Boracay, men ikke til dette hotel. 

Turen gik så fra Boracay til Coco Beach

Coco Beach set fra havet. 
Man har gjort meget for at bygge i naturen, og ikke ødelægge naturen for at bygge.
Derfor er det også super smukt at rende rundet i området. 


Hytterne ligger smukt imellem palmer og andre flotte blomster. Jeg nød hver gang jeg skulle op på værelset trods de 102 ujævne trin.

Vi havde den smukkeste udsigt. En udsigt som jeg virkelig savner.
Værelserne set inde fra. Alt/så meget som muligt er lavet af af bambus eller ihvertfald natur materialer. Det er unikt og fortryllende at være på dette hotel. 

Altanen hvor man bruger LANG tid på at betragte den smukke udsigt. 

Genetelt om dette hotel: 
Et sted jeg vil anbefale alle at tage hen. Her er fantastisk. Der er en helt utrolig stemning som jeg ikke har oplevet andre steder. 
Der er fed og ro, samtidig med at der sker en hel masse i omgivelserne. Værelserne er unikke og super gennemførte. Man glæder sig til at komme i seng om aftenen og bare ligge og lytte til naturen under sit prinsesse-agtige myggenet.


For at få en helhed af hvad Coco Beach er, bør man se denne dejlige video:
http://vimeo.com/49072162


Dette blog indlæg handler om mine hotel oplevelser på turen.
Der er mange andre blog indlæg om turen under Simses rejseliv 

Jeg har så mange billeder at det er svært at vælge. 
Men jeg håber at dette giver et godt indtryk af de 3 hoteller jeg mødte på min vej.

Spørg mig endelig hvis du har spørgsmål til hotellerne eller andet omkring turen. Jeg svare med glæde <3 

//Simse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

simsesworld@gmail.com