26. december 2012

Første vejning efter jul

Hvad vejer man egentlig efter juleaften ? 

Glædelig jul til jer allesammen.
 Jeg håber I har haft en FANTASTISK juletid med hygge, familie og kærlighed. 

Sådan så jeg ud lige inden jeg smuttede ud ad døren juleaftens dag. 
På vej til familiehygge på Møn. 

Jeg har selv haft en fantastisk tid sammen med mange af de mennesker som jeg ELSKER <3 

Idag skulle jeg bide i det sure æble, for at finde frem til, hvor meget den gode julemad havde kostet mig på vægten. 

Jeg tog den beslutning at jeg ikke ville misse julemaden bare fordi jeg er på kur. 
Derfor har strategien været, spis mindre og NYD det du tager. 



D. 23 dec stod den på konfekt-hygge hjemme hos mine forældre og der røg lidt marcipan og chokolade indenbors - samt god mad (i mindre potioner) 
D. 24 dec var det så juleaften. Her fik jeg traditionel julemad + enkelte havregrynskugler og popcorn m. chokoladeovertræk.   
D. 25 dec stod på rent afslapning. Men her kom æbleskiver og risalamande lidt i vejen for de ellers gode intentioner. 
 Idag D. 26 dec står den så på julefrokost. Her må jeg igen tænke mig om for ikke at gå amok i maden. 

Men her til morgen bevægede jeg mig så på vægen igen for første gang, siden alle disse forfærdelige dage - set med vægttabs-briller.

Vægten i morges sagde + 100 gram. 
Jeg er lykkelig over at det ikke er mere og jeg ved nu at det kan betale sig at tænke sig som når man spiser. 
Man behøver ikke undgå maden, men blot tænke sig om. 

Jeg glæder mig faktisk til denne måned er overstået, for så kan jeg se hvor meget jeg endeligt har kunnet tabe mig igennem denne måned. 

Jeg holder hovedet højt og forventer et MINUS foran næste gang jeg skal på vægten. 

Hvordan ser det ud på din vægt efter julen? og hvordan påvirker det dig at der er så meget mad alle steder lige for tiden ?

//Simse 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

simsesworld@gmail.com