23. december 2012

Slank i december

Vægttab i december måned 

Jeg startede for alvor mit slanke projekt op i starten af december. Nogen vil sige at det er en hård beslutning, men det gik op for mig at det skulle være nu og at jeg ikke længere skulle bruge dårlige undskyldninger. 

Rejsen til nu har bestemt ikke været en dans på roser.  Det er ikke nemt at stå imod alle de fristelser som december måned byder på. 
Denne måned er generelt et fedt og sukker helved for personer som mig, som gerne til tabe sig. 



Det handler i høj grad om at lære at sige
Nej Tak.. 
I starten da jeg brugte netop disse to ord, mente jeg det ikke. Jo for fanden jeg ville gerne smage de hjemmebagte småkager, jeg ville gerne have lidt marcipan, og jo jeg ville da helt vildt godt smage det lækre chokolade. Men jeg stod fast og fortsatte nej tak - taktikken. 
Det har hjulpet mig nu. 
Jeg kan allerede idag efter omkring 22 dage sige nej tak og rent faktisk mene det. 

I starten af måneden var det ikke en kamp, jeg syntes jeg red på opstartsbølgen og følte ikke det var en stor udfordring at holde mig fra de søde sager og den dejlige mad. 
Jeg lavede blot noget lækkert mad som passede ind i min nye livsstil og det fungerede rigtig godt. 

Men nogen gange kan fristelserne bare blive for store. 
Idag har jeg eksempelvis spist 6 brændte mandler. 
Jeg ELSKER brændte mandler og de smagte fantastisk. 
Men selv om jeg falder i med de 6 mandler, så kan jeg stadig mærke at der er sket en stor forandring i min tankegang. 
Pludselig tænker jeg, nej nu slutter vi. Kun de 6 stk. Det må være rigeligt. Hvor jeg nok førhen havde spise alle 250 gram. hurtigere end jeg kunne stave til sukkerafhængig. 



Julen står for døren, og jeg er ikke længere helt så bange. 
Jeg tager det helt stille og rolig og håber på at min fornuft også taler til mig d. 24 december. Jeg vil ikke være fanatisk og holde mig fra julemaden - jeg vil ikke give afkald på min julemad og de traditioner, men jeg vil tænke mig mere om hver gang jeg tager noget. 



Mit vægttaber ikke gået ultra stærkt. På nuværende tidspunkt har jeg alt i alt smidt ca. 4 kg. og det er jeg super glad for. Jeg har nemlig ikke forbudt mig selv at snyde en gang imellem, for jeg vil ikke gå død - jeg vil finde en balance hvor jeg kan tabe mig stille og roligt og stadig nyde livet <3 

Jeg vil støtte op om at det er SVÆRT at tabe sig i julen, men jeg er endnu et af beviserne på at det kan lade sig gøre - Det er muligt, også uden at fornægte julen og alt det som hører med. 


Jeg glæder mig til juleaften det er altid sådan en dejlig aften.
Jeg må bare sørge for at tænke mig om, men stadig at nye dagen. 
Den er ofte så hurtig forbi, og så skal jeg vente et helt år til næste gang.

Glædelig jul 

//Simse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

simsesworld@gmail.com