31. januar 2013

Min største frygt

Tandlægeskræk i STOR STIL!!!!

Idag måtte jeg forbi tandlægen, for at færdiggøre en rodbehandling af en øm tand.
Jeg er for at sige det mildt BANGE for at tage til tandlægen. Jeg får det fysisk dårligt når jeg ved at jeg skal af sted. 
Allerede igår  var jeg nedtrykt og bange for hvad der skulle ske idag. 


Jeg vågnede i morges og tænkte konstant på at jeg skulle af sted kl. 11. Hele morgenen gik jeg og tænkte på om jeg kunne komme med en undskyldning for, hvorfor jeg kunne blive hjemme. 
Jeg ville gøre ALT for at slippe for besøget idag. 
Mit hjerte hamrede mere og mere nu tættere jeg kom på kl. 11. 

Jeg tog dog af sted, med bankende hjerte og svedige håndflader.
Da jeg kom op ad trappen reagerede jeg allerede. Der lugtede af tandlæge. FØJ jeg hader den lugt.  


Jeg ved faktisk ikke hvad det er som jeg er bange for. Jeg har bare aldrig kunnet lide tandlæger.  
Jeg ligger ALTID bare og venter på at det skal gøre ondt, hvilket gør at man er TOTALT anspændt under hele besøget.  

Min tandlæge startede min rodbehandling uden bedøvelse. Jeg spurgte om det var normalt og hun svarede JA. 

Vi gik igang men første gang det gjorde ondt fik jeg af lige vel bedøvelse. Så fik tandlægen arbejdsro og jeg forsøgte at slappe af, så godt som jeg nu kunne. 

En rodbehandling er ikke det fedeste at få lavet, men der var ingen vej udenom. 

Først fik jeg boret roden i tanden ud og der efter skulle den fyldes op igen.
Det var ikke rart, men pga. bedøvelsen kunne jeg ikke mærke det store under denne proces. 
Hvilket jeg var LYKKELIG OVER.

Det hele varede ca. en time. Da jeg var færdig fløj det ud af munden på mig.  "Jeg havde troet at det var meget værre"  Tænk at jeg skulle sige det. 

Jeg ved ikke hvad jeg havde forventet men nu er jeg bare lykkelig over at det er overstået. 

Jeg vil nu forsøge at passe MEGET bedre på min tænder, så jeg ikke skal det igennem igen. 
Godt nok gjorde det ikke så ondt denne gang, men det gjorde dog lidt ondt på mit dankort. PIV PIV.... 

Det er en god idé at besøge tandlægen jævnligt og ikke gøre som mig. Jeg har ikke været til tandlægen siden skoletandlægen, for ca. 6½ år siden. Det bøder jeg så for nu...  Men det var mit valg, fordi min frygt har været så stor.

Jeg arbejder på at forbedre min angst men jeg syntes ALDRIG det er sjovt.  

Jeg vil anbefale ALLE at tage sig godt af sine tænder så man slipper for at skulle igennem STORE behandlinger hos tandlægen. 


Hvordan har du det med tandlæger ?

//Simse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

simsesworld@gmail.com