13. februar 2012

Sund lækker mad

Lækker mad er lykken
Når maden så er sund er det endnu bedre



Det er skønt når man kan lave mad som smager skønt. Det føles så lidt bedre at lave god mad som er sundt. Sådan har jeg det her hjemme.

Det føles dejligt at ordne en masse grøntsager og så få det til at smage super dejligt, så selv det mandelige køn syntes at det er godt. Det er en mission som er svært at få til at lykkedes syntes jeg.

I en almindelig lassange er det jo næsten forbudt her hjemme at proppe gulerødder i, eller andet grønt. Det samme gælder for frikedeller - PUHA det er jo farligt hvis der kommer lidt grønt i det.

Derfor er jeg ekstra glad for at finde frem til denne sunde ret.

Grønsagslassange alla Simse

Gulerødder : ca. 500g skrællet vægt
Squash : 2 hele
Champignon : 1 dåse
Broccoli : ½
Majs : 1 dåse
Løg : 2 store løg
Hvidløg : 3 fed
Flået tomat 1 dåse
Mornay sauce 12%
Bouillon : 2 stk.
Krydderier efter ønske (giv den GAS)
Fuldkorns pastaplader

Skræl, rengør og hak alle grøntsagerne. Svits løg og hvidløg. Når de er klare tilsæt alle grøntsagerne og svit dem på også. Når de begynder at afgive væde tilsættes flået tomat, bouillon og krydderier. Lad det koge lidt så det hele bliver lidt mørt.  

Fordel grøntsagerne i et lag og hæld derefter noget mornay sauce over og afslut med pastaplader. Afslut med grøntsager og mornay sauce og så er den klar til ovnen i ca.  35 min.

Det smager fantastisk og jeg kan spise det igen og igen.

Kast jer ud i det hvis i tør - for pas på det kan være vanedannende :)


//Simse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

simsesworld@gmail.com