15. februar 2012

Romantik er ikke kun for Valentinsdag

Romantik d. 14 feb ?

For min skyld behøver der ikke at være en speciel dag hvor man hylder romantikken. I Min verden kunne man hyld kærligheden en hvilken som helst dag på året og gerne flere gange.

Jeg er ikke helt indforstået med det her påtaget køb af roser og chokolade, derfor valgte jeg ikke at kigge i den retning da jeg gere ville hygge lidt her hjemme.

Jeg syntes at man skal gøre det på en anderledes måde, og sin egen måde hvis man gør noget på denne dag. For ellers virker det påtaget.  -Giv den gas og hyld kærligheden.

Jeg ville skabe hygge i hjemmet med god mad og en MASSE stearinlys. 
Derfor havde jeg behov for et tema til denne hyggeaften og jeg kom frem til picnic.

Derfor tømte jeg stuen og bredte et sengetæppe ud, og oven på dette lagde jeg en voksbug ud som passede til mit tema. Så det var en rigtig picnic, bare hjemme i stuen.

 Så skal der pyntes lidt, dækkes op og tændes nogen lys så er vi ved at være klar

Sådan - dette er det bedste stemningsbillede jeg kunne få.

Når "scenen" er sat for hyggen, skal der selvfølgelig også laves noget mad.
Her kommer hvad jeg har valgt at servere til min hjemme picnic.


 Lækker pastasalat med fuldkornspasta og pestodressing.

Du skal bruge:  Pasta, pesto, rød peber, salat, ærter, feta.

Kog pastaen og gem lidt af vandet. Pastavandet blandes med pestoen, så det bliver mere flydende. Bland pasta og pestodressing, og lad det stå lidt så pastaen suger det lidt. Kom derefter resten i og rør rundt. Så er der LÆKKER pastasalat :)

Nem og skøn æggekage

Du skal bruge:  æg, mælk, mel, bacon, løg, tomater, broccoli og purløg.
Æg, mælk og lidt mel piskes sammen til ensartet masse. Bacon og løg steges på panden så det ikke er helt råt når det kommes i æggemassen. Tomaterne skæres i mindre stykker og lægges på køkkenrulle eller serviet, så noget  væden kan fjernes (ellers kan man få en meget våg æggekage) Hæld det hele i formen, og tilsæt tomat og broccoli derefter.
I oven i ca. 20 min v. 200 grader.

Kylling og Tapas
Frosne over kyllingelår i ovnen i et fad i ca. et time v. 200 grade. Hæld lidt væde i fadet så de steger lidt i det. Åben ovnen en gang imellem under stegningen og hæld noget af denne væde over kyllingerne.

Tapas; flute, tomat, pesto, mozzarella ost og hamperyg. Skør flutet i skiver og smør med pesto, rist dem i oven i ca. 5 min. Tag dem ud og prop fyldet på efter ønske. I ovnen igen i ca. 5-10 min.   


 Røde romantiske hjertekager
- med tilbehør.
 Røde hjertekager findes på min blog under dette link: (der er lidt meget at forklare)
http://simsesworld.blogspot.com/2012/02/rd-hjertekage-red-velvet-cake.html

Tilbehør: æble, banan, vinduer, chokolade - REN HYGGE

TIP:  Har du ikke en kageopsats som du syntes passer, så kan du hurtigt og enkelt lave din egen
Du skal bruge to tallerkner og et æggebager, et glas eller andet du lige har i huset.

Dette står bare løst på hinanden, så man skal selvfølgelig være lidt forsigtig. Men man kan også sagtens lime det sammen så det holder :)

Prikken over I'et
 Flere hjerter til hyggen - så hvorfor ikke også i drikkevarerne.
TIP: tilsæt lidt farve i vandet og gør isterningerne endnu mere specielle.




Alt i alt var det en skøn aften. Det kan kun anbefales at hygge sig med hinanden.
Kærlighed er mange ting, og vis dem omkring dig at du elsker dem, med overraskelser, god mad og hyggelige stunder - Dette er ofte hyggeligere og mere mindeværdigt end materielle ting

Del kærligheden <3


//Simse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

simsesworld@gmail.com