7. februar 2012

Flot skrot

Forvandling af gammelt skrot til romantisk klædeskab

Jeg har mange projekter i gang i mit hoved hele tiden. Nogen ligger længe og kører rundt i tankerne, men nogen projekter opstår også bare ud af den blå luft, og jeg føler at jeg skal reagere på det med det sammen. 

Dette var tilfældet med dette skab. 
Godt nok var vi lige flyttet og jeg manglede et skab. Så jo min underbevist hed ledte da lidt efter noget. Men pludselig kom jeg gående og så noget gammelt lort af et skab og tænkte straks at dette skulle jeg bare eje. 
Jeg var forelsket i det med det samme. 

Der skulle dog lidt overtalelse til, før det blev mit. For JA, der skulle laves en del ved det 

Jeg endte med at købe dette skab for 400 kr. Det er der nok nogen som syntes er meget for noget så slidt og gammelt. Men jeg ELSKEDE det, og måtte bare i gang med det. 

Det ser mere uoverskueligt ud end det er:
Det skal slibes ned, så den grønne maling er væk.
Så skal det males hvidt, have nye ben og nyt håndtag. 


Efter en lille kamp med en elektrisk slibemaskine kom det til at se sådan her ud. 
Jeg er sikker på at nogen vil sidde og tænke at jeg ikke har fået alt malingen af, men jeg orkede ikke mere, da jeg var kommet her til, så det blev ikke bedre end dette. 

Samtidig er jeg også til en stil hvor det hele skal se lidt gammelt og slidt ud, så jeg var ikke interesseret i en 100 % jævn overflade. Det er også derfor at jeg ikke valgte at sætte nye lister på skabet der hvor de manglede. eller begyndte at reparere i de store skader det havde fået igennem årenes løb. 


Det færdige rerultat ser sådan ud, og jeg er rigtig glad for det. Jeg syntes at mit skab har charme, er unikt og passer perfekt ind i den romantiske stil. Skabet er malet i en farve som ikke er 100 % hvid, men lidt cremefarvet. Den hedder koldskål, hvis andre får lyst at at kaste sig over andre projekter. 



 Jeg syntes ikke at det gør noget at det har skader, det syntes jeg kun gør det charmerende. 


 Mit håndtag på skabet er købt i Bahne og jeg syntes at det passede fint til stilen. 


Efter at have malet det hele hvidt, har jeg igen slebet på skabet for at få det til at se lidt slidt ud igen.


Nu er mit skabsprojekt færdigt.
Men jeg er sikker på at der nok skal komme andre sjove projekter til i fremtiden

Husk på at gamle og slidte ting ofte kan få nyt liv med noget hvidt maling. 

//Simse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

simsesworld@gmail.com