7. februar 2012

Et kig ind i mit hjem

Velkommen til mit hjem

I denne blog vil der komme lidt billeder af de ting som betyder noget for mig i mit hjem.
Billeder af mine måde at indrette mig på, som måske kan give andre gode ideer til deres hjem. 



Planlægnings tavle i gangen er fantastisk. Det gør at man kan holde styr på alle aftaler, planer og deadlines man får lavet for sig selv. Tanken er at der skal tilføjes små kroge på denne tavle for neden. 

Dermed kan jeg også benytte den til nøglebræt så jeg altid ved hvor mine nøgler er.
 (jeg er MEGET god til at smide mine nøgler væk.) 


 Denne "opstilling" syntes jeg selv er fantastisk. 
Den symbolisere en branche som jeg ELSKER samtidig med at den husker mig på at jeg ikke kun skal 
Wish and Dream it -men at jeg også skal gå det sidste setp and Do it. 

Filmrullerne er fundet på et Nordisk film rekvisitlager
Skiltet er fra http://nordal.eu/ men jeg fandt det hos en grønthandler i Køge. 



 Gamle kufferter over skabet giver opbevaring i en lille lejlighed som min. 
Det er en unik måde at gemme ting væk på, samtidig med at det giver et fedt look til rummet. 

Alle mine er fyldt med stiletter, da jeg ikke har plads til dem andre steder. 
Der kan også opbevares sommertøj, tørklæder, solbriller mm. 

Mine kufferter er købt på forskellige loppemarkeder, og er tit til at finde til billige penge.
Skabet har jeg selv malet og istandgjort som du kan læse mere om her: 


 Kyssende par i en glaskuppel / osteklokke. 
Jeg har altid været vild med glas osteklokkerne eller de lidt mere moderne og nyproduceret glaskupler. Mulighederne er mange og det dejlige ved denne type dekoration, er at man løbende kan skifte indholdet alt efter humør, årstid, stemning osv. 

Glaskuplen er af mærket Margit Brandt og er købt i Bahne
Det kyssende par kan jeg desværre ikke huske hvor er fra. 


Dåser, glasting osv. som pynter er jeg også helt forelsket i. 
Denne er købt fordi jeg ikke kan stå for chokolade, og fordi den har en flot rustikt look i glasset. 

Den er købt i en brugskunstbutik i Lalandia som hedder Mi Casa



 Når man ikke bor alene handler det om at få tingene til at matche hinanden. Begge parter skal føle sig hjemme, og der skal efter min mening være ting fremme som betyder noget for begge personer. 

Derfor fandt jeg på dette lille kompromis, som jeg egentlig syntes passer rigtig fint sammen. Det viser at der er plads til os begge og at det ikke udelukkende er mine nipsting osv. som skal have en plads fremme.



Der er dybe vinduakarme i lejligheden, hvilket jeg ELSKER. Dette giver mulighed for en masse pynt som kan hygge og skabe stemning i alle rum. Detter er mit køkken som har fået lidt hygge. 

Det bedste råd jeg kan give i denne sammenhæng er at man skal tænke på hvordan det ser ud, set ude fra. 
Forstået på den måde at man tid kan få proppet så meget i vinduskarmen at når man kigger ind ude fra ser man kun rod.  
Et tip til dette kan være at man kun stiller ting i vinduskarmen som er pæne fra begge sider af. Altså ting som ikke har en bagside. Så er det hyggeligt lige meget hvor man ser det fra. 



 En velredt seng er altid prikken over i'er når man ser på indretning. Jeg vil anbefale at man finder et flot sengetæppe som passer ind i den stil man har. Dette er altid en pæn løsning, og sengen kan i princippet være noget så rodet nedenunder. Så længe man bare får sengetæppet tl at lægge fint henover er det smukt.

Tilføj så noget puder på sengen som understreger stilen endnu mere. Jeg er selv på jagt efter nogen blondepuder og nogen som er lavet af gamle kartoffelsække, da det vil passe godt ind. 

Sengetæppet er fra Ikea, og det er pudebetrækkene også. 



Det vigtigste i min verden når man snakker indretning er at man kan se hvem det er som bor der. 
Det er vigtigt at man får givet ens hjem et personligt præg som gør at man føler sig hjemme, og ikke bare bor i en udstilling fra Ikea eller andre møbelhuse. 

Kultur, film, teater osv. betyder meget for mig og derfor er jeg interesseret i at vise det i min indretning. 
Dette skilt er eksempelvis en rekvisit som har været med i filmen "Affæren i Mølleby" fra 1976 samt den elskede tv serie Matador. - Dette gør indretningen sjov og unik. 



 Husk stearinlys i hjemmet. 
Der findes ikke noget mere hyggeligt end levende lys. 

Det varmer og spreder hygge, specielt i denne kolde og mørke tid. 

Tak fordi du læste med <3 

Kommenter gerne hvis du har spørgsmål eller andet til mig

//Simse 

2 kommentarer:

  1. Charme, kant og hygge <3 Super ide med en blog Simone. Skægt at følge med i dine gakkede og hyggelige idéer :)

    SvarSlet
  2. 1000 tak Mie, hvor er du skøn <3
    Du nævner der 3 ord som beskriver det hele perfekt :)

    Dejligt at du følger med, Det er jo gerne det som er meningen med en blog.

    1000 tak for kommentaren. -Dejligt at vide hvem læserne er og hvad de syntes <3

    SvarSlet

simsesworld@gmail.com