28. december 2012

Sunde pandekager

Proteinpandekager / Bananpandekager 

Nemme, lækre og sunde pandekager, som er perfekte til morgenmad, men også på alle mulige andre tidspunkter. 

De smager helt fantastisk og det er super lækkert at finde lækre og sunde morgenmads muligheder, så man ikke ALTID skal spise det samme. 

Hvis jeg skal sammenligne smagen med noget, så vil jeg sige at det minder lidt om en lækker banankage. 
(Specielt hvis man kommer kanel og kardemomme i dejen) 

Jeg er sikker på at jeg også vil elske dem en aften hvor der skal hygges. 


Det du skal bruge er:

1 dl. havregryn
1,5 dl. kogene vand
1 meget moden banan
1 æg 
vaniljesukker eller korn

Dette er ligesom "basis opskriften" '

Men vil man gerne gøre det lidt mere lækkert kan man variere dem på mange måder. 
Man kan tilføje frosne bær i dejen når de steges
Tilsæt krydderier så de smager som du kan li dem. 
Brug din fantasi og tilføj det som du ønsker. 



 De meget enkelte ingredienser er klar til brug. 


1) Du hælder havregrynene i en skål og hælder det kogende vand over dem.
Lad det stå i et par minutter, så det ligner havregrød.

2) Tilsæt æg, vaniljesukker og den moste banan og rør det hele godt sammen. 

3) Vil du komme krydderier i så er det nu. Jeg tilsætter i denne omgang lidt kanel og kardemomme

4) Der skal lidt fedtstof på panden inden pandekagerne steges. Jeg smør det på med en pensel, for ikke at komme for meget på.

5) Dejen hældes på panden og den skal nu stege til den kan vendes. 
Pas på når du vender dem, de går let i stykker 

6) Vend dem så de bliver stegt på begge sider. 

HUSK at der er æg i så de skal gennemsteges. 

De kan pyntes med frisk frugt, frosne bær mm. 
Man kan også hælde en lille smule honning på, eller sirup. 


God fornøjelse med dine pandekager. 

Hvis du har nogle spørgsmål, så skriv endelig :)
Følg mig gerne på Facebook eller Instagram 

//Simse


Jeg bliver så glad når I kommentere eller deler mine indlæg her på bloggen eller på Facebook //Simse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

simsesworld@gmail.com