24. september 2012

DIY - Vase af glas flaske

Lav din egen vase af en genbrugsflaske


Kig med her under hvis du vil viden hvordan denne fine vase er blevet til. 

Nu behøver du ikke længere at smide flasker uden pant ud i glascontaineren. De kan rent faktisk let og enkelt blive til smukke vaser som kan bruges inde og ude. 


Jeg har for nyligt været en tur på café på Frederiksberg. Her blev der serveret lækker mad og dejlige drikkevare. 


Her blev også serveret en lille Nikoline appelsinjuice på flaske. Jeg syntes med det samme at det var en super sød flaske og jeg var sikker på at jeg kunne finde noget at bruge den til. 

Jeg tjekkede flasken inden vi gik der fra, og der var ikke pant på. Så jeg snuppede den med hjem.

Her er den lille søde flaske på 125 ml. 


 Af med etiketten og skyl den godt igennem så den er ren og klar til brug 


 Du skal bruge noget ståltråd så flasken kan komme op at hænge. 


 Først skal montere et stykke ståltråd rundt om halsen på flasken. Du skal lave 2 lykker sådan at du også kan hænge en snor i, eller endnu et stykke ståltråd så den kan hænge. 

TIP:  For at få det til at sidde helt stramt kan man sno endnu et stykke ståltråd om hver lykke et par gange. 


 Nu kan din flaske hænge.


 Den kan nu hænges op ude i haven.

Hvis den skal hænge ude og hvis man genre vil have at den holder længe 
- så kan man med fordel finde en fin kunstig blomst at sætte i. 

 Den kan også bruges til bordpynt med enten kunstige eller friske blomster. 


Jeg håber at du er blevet en smule inspireret og jeg vil meget gerne se dit resultat hvis du også kaster dig ud i dette lille projekt :) 


Jeg bliver så glad når I kommentere eller deler mine indlæg her på bloggen eller på Facebook 

//Simse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

simsesworld@gmail.com